Siden lanceringen af vores første WMS i 2019 er der sket meget med vores virksomhed, vores kunder og verden omkring os. Vi mente derfor, det var på tide at gentænke hele systemet og indarbejde de idéer, ønsker og den feedback, vi har modtaget fra vores kunder gennem de seneste 5 år.
Vi kunne derfor sidste år lancere JD-WMS 2.0. Med den nye version af JD-WMS introducerer vi en række nye funktioner, som gør både vores og vores kunders arbejdsgang betydeligt nemmere.
Med den nye opdatering har vi også forbedret vores åbne API. Dette betyder, at kunder, som benytter vores integration, nu kan drage fordel af de nye og optimerede funktioner.
Nedenfor beskrives en række af de væsentligste nye funktioner.
Varemodtagelse modul
Da vi oprindeligt byggede vores WMS, var tanken, at det primært ville være private kunder, der ville bruge det. Der tog vi dog grundigt fejl. Størstedelen af systemets brugere er nemlig erhvervskunder. Derfor mente vi også, at det var på tide at introducere et varemodtagelsesmodul, så vores kunder kan gå ind og varsle en modtagelse på lageret. Efterfølgende kan det indregistrerede gods ses på netop denne varemodtagelse.
På denne måde får vi bedre besked om indkommende gods, og vores kunder får et bedre og mere overskueligt overblik over deres varemodtagelser samt det indregistrerede gods.
Administrering af brugere
Som noget nyt er det også blevet muligt for kunder selv at tilføje, slette og redigere yderligere brugere i systemet. Desuden kan brugere begrænses til bestemte sager eller varenumre. Alt dette kan styres af den eller de brugere, der er administratorer.
På den måde sikrer kunden sig, at brugerne altid er opdaterede, og at kun de rette personer har adgang til systemet.
Bedere statistIk
Statistikmodulet har fået en overhaling, så det nu loader hurtigere og kan vise mere detaljeret statistik. Du kan bl.a. se statistik på antal ind- og udgående varer. Derudover kan du også se data på specifikke varenumre, hvilket gør det muligt at følge, hvordan et bestemt varenummer klarer sig.
Det er også blevet muligt at lave detaljerede udtræk på varebevægelser på lageret. Her kan du opsætte en række filtre, så du kun får præcis de data, du skal bruge.
Tracking på flere transportører
Når en ordre er booket i systemet, er det rart at vide, hvornår den kommer frem. Derfor har vi integreret tracking på de fleste transportløsninger, vi tilbyder. Dette betyder, at man lynhurtigt kan tjekke, hvor langt ens ordre er nået i leveringsprocessen.
For virksomheder, der benytter vores webshop lager, betyder det, at de får et endnu bedre overblik over forsendelser og leverancer direkte fra systemet. Med realtidstracking bliver det nemmere at holde kunder informeret og sikre en smidigere logistikproces.
Trackingfunktionen er blot én af de mange forbedringer, vi har implementeret i vores lagersystem. Med JD-WMS 2.0 får du ikke kun bedre kontrol over forsendelser, men også et mere brugervenligt og effektivt system til at styre hele lagerflowet – fra varemodtagelse til pluk og pak.
Adressebog
En anden helt ny funktion er en adressebog. Med adressebogen kan man tilføje, slette og redigere adresser og kontaktpersoner. I det gamle system var dette kun muligt ved at oprette en ny adresse, hvilket resulterede i lange lister med adresser. Vi så en stor værdi i denne funktion, da mange af vores kunder leverer til de samme steder. Derfor giver det god mening at kunne rette i disse adresser og kontaktpersoner.
Alt dette plus meget mere lancerede vi i JD-WMS 2.0.
Ønsker du en test adgang til systemet, så tøv ikke med at skriv til [email protected].